Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Hoog in de bergen, vlak bij een gletsjer, woont familie konijn. Bunny konijn roept in paniek haar broertjes Peter en Bob. Ze heeft haar lievelingsdiertje laten vallen en het gele plastic badeendje drijft weg in een woest bergbeekje. Ze nemen een bootje en varen vlug achter het eendje aan in de hoop het terug aan zus te geven. Hoe verder ze varen, hoe groter de rivier wordt. Eerst komen ze in het bos familie vos tegen, maar zij hebben eendje niet gezien. De rivier stroomt door een vallei, maar hier vinden de drie avonturiers het eendje niet. De rivier mondt uit in een groot meer en ook hier blijft het eendje onvindbaar. Bunny, Peter en Bob komen langs kastelen, tulpenvelden, industriegebieden, kleine dorpjes en grote steden maar kunnen nergens het gele eendje vinden. En na een lange reis mondt de rivier uit in de zee. Zullen ze daar het eendje terugvinden?Dit is een prettig zoekboek. Naast het eendje kan je ook zoeken naar andere figuren zoals de slak, de witte kip, de geit en een joggende hond. Voor het verhaal start worden de verschillende figuren voorgesteld, zodat je niet enkel de tocht van het eendje meemaakt, maar in feite dertien verschillende verhalen kan volgen. Het is een tof idee om een rivier te volgen, van bron tot de zee, en dit te combineren met ? per pagina ? verschillende landschappen, dorpen, steden, industrieën en op het einde een totaaloverzicht mee te geven. Het is een realistisch getekend boek naar landschappen toe. De ?menselijke? dieren zijn goed herkenbaar. Sommige pagina's ? zoals die in de stad ? zijn echt wel druk.Als een van de vele zoekverhalen springt dit boek er niet echt uit, de figuren en tekeningen zijn ?netjes? en voelen te klinisch aan.Bart MedaerNBD Biblion
English literature --- Prentenboeken zonder tekst --- Zoekboek --- Landschap --- Avontuur --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Zoektocht --- Water --- Rivier
Choose an application
7.047 --- 7.01 --- 75.034(450) --- Thema's in de kunst ; landschappen ; het landschap --- Cultuur ; architectuur ; Renaissance ; Italië --- Iconografie ; landschappen, zeegezichten, panorama's, land-art --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Schilderkunst ; Renaissance. Barok. Roccoco ; Italië --- kunst --- 75.071 VERLAEK --- 75.036/039 --- 75.034 --- 75.047 --- Verlaak Patrick --- iconologie --- iconografie --- landschap --- landschapsschilderkunst --- schilderkunst --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- renaissance --- België --- ItalIë
Choose an application
Whether for a few minutes, a weekend, or a long vacation, today’s spaces for recreation are available in a variety of forms and activities, and pursue a wide diversity of basic methodological ideas. Rather than being focused on productivity and efficiency, they allow one to unwind, contemplate, unravel, and experience.The 30 projects featured in this volume help create harmony and kindle a sense of recovery through their structural and material impact. The diverse scales and typologies they represent draw upon traditional constructions as well as modern spatial realities, wherein the design forms a framework for relaxation while enabling the mind to escape and reinvigorate.
721 --- 721.6 --- 72.037 --- Gebouwen (typologie) --- Architectuur in/met het landschap --- 21ste eeuw (architectuur) --- Eenentwintigste eeuw (architectuur) --- Loisir --- Sauna --- Cabane --- Belvédère --- Architecture sur pilotis --- Pergola --- Architecture thermale --- Promenade plantée
Choose an application
Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.4 --- Natuurwetenschappen --- Aardrijkskunde ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Natuurwetenschappen ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- natuurwetenschappen --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- didactiek secundair onderwijs - fysica, scheikunde, biologie --- Schoolbooks - Didactic material --- B-stroom --- Kaarten --- Landschappen --- Klimaat --- Ruimtelijke ordening --- Milieu --- Toerisme --- 1e graad secundair onderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2019 --- Kaart (geografie) --- Landschap --- Secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Ruimte --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- (075)91 --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.5 --- didactiek --- aardrijkskunde --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Aardrijkskunde --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- A-stroom --- Landschappen --- Kaarten --- Klimaat --- Weer --- Afstanden --- Bodem --- Reliëf --- Algemeen secundair onderwijs --- Steden --- Platteland --- Gesteenten --- Multiculturele samenleving --- Bevolking --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2019 --- Landschap --- Kaart (geografie) --- Afstand --- Bodem (geologisch) --- Stad --- Gesteente --- Onderwijs
Choose an application
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.5 --- aardrijkskunde --- didactiek --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Aardrijkskunde --- didactiek secundair onderwijs - aardrijkskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Kaarten --- Reliëf --- Gesteenten --- Bodem --- Klimaat --- Landschappen --- PXL-Education 2019 --- didactiek van de aardrijkskunde --- handboeken secundair onderwijs --- (075)91 --- (075)91 Schoolbooks geography --- Schoolbooks geography --- Kaart (geografie) --- Gesteente --- Bodem (geologisch) --- Landschap
Choose an application
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- (075)91 --- aardrijkskunde --- (075)91 Schoolbooks geography --- Schoolbooks geography --- Schoolbooks - Didactic material --- Aardrijkskunde --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Landschappen --- Cartografie --- Reliëf --- Gesteenten --- Bodem --- Geologie --- Klimaat --- Plantengroei --- Bebouwing --- Bevolking --- 485.5 --- secundair onderwijs --- leerboeken --- didactiek van de aardrijkskunde --- PXL-Education 2020 --- Landschap --- Gesteente --- Bodem (geologisch)
Choose an application
De wijzigingen van de leerplannen zullen impact hebben op deze publicatie. Blijf op de hoogte door via onderstaande link aan te geven voor welke vakken en jaren we u mogen informeren. https://forms.gle/7dxzYXooimanqouD9 Om de leraar en de leerlingen te ondersteunen biedt het boekje ‘Aardrijkskunde...Hoe?’ de oplossing. Op basis van het nieuwe leerplan aardrijkskunde werden alle vaardigheden, basiskaarten en begrippen geselecteerd die nodig zijn. Naast de vertrouwde vaardigheden wordt ook de nodige aandacht besteed aan het werken met GIS, wat een essentieel onderdeel is van het nieuwe leerplan. Ook de vaardigheden voor de tweede en derde graad zijn er verder in opgenomen zodat het boekje meerdere jaren in de loopbaan van de leerling doorheen het secundair kan meegaan. Voor de vakgroep aardrijkskunde is het een goed middel om leerlijnen aardrijkskunde op te stellen en te implementeren. Het zet aan tot nadenken over wat waar en hoe wordt aangeboden. Het vormt de brug tussen de leraren van de drie graden en draagt bij om op dezelfde manier aan vaardigheden te werken en eenzelfde vakjargon te gebruiken. ‘Aardrijkskunde...Hoe?’ wordt een onmisbaar instrument voor de leraar die de geest van het leerplan op een didactisch goede manier wenst te vertalen. Het boekje biedt het voordeel dat de leraar er alle procedurele doelen mee kan aanbrengen. Voor de leerling biedt het boekje een houvast om vaardiger te worden en een goede basis te leggen voor de komende jaren in zijn/haar schoolloopbaan.
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs --- 950.9 --- Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Aardrijkskunde --- Secundair onderwijs --- Kaarten --- Oriëntatie --- Landschappen --- Weer --- Klimaat --- Plantengroei --- Reliëf --- Gesteenten --- GIS --- 485.5 --- Didactics of geography --- Didactics of secundary education --- geografie --- aardrijkskunde --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Kaart (geografie) --- Landschap --- Gesteente --- Aardrijkskunde.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|